Trommer

dreng ved trommesæt

Har du også svært ved at sidde stille? Vær med på beatet og slip rytmerne løs på trommerne!

"Det larmer, det er sejt og det lyder godt!" - Fridi, trommeunderviser

Alle kan spille trommer, både piger og drenge, gamle som unge. Trommerne er som udgangspunkt et solofag, men somme tider slår vi nogle lekteioner sammen til sammenspil med andre trommeslagere.

Få et solidt musikalsk og teknisk fundament at bygge videre på!

Eleverne lærer at holde korrekt på trommestikkerne, lærer at læse noder, og lærer at spille et stort repertoire af forskellige rytmer i forskellige stilarter.
Eleverne lærer også senere henne i forløbet, hvordan man spiller et nummer i bandsammenhæng, og hvordan spiller man en trommesolo.

Til de elever, der virkelig brænder igennem og vil lidt mere med trommerne, arbejdes der f.eks med rudiments, og hvordan man kan overføre dem til trommesættet.

Kun fantasien sætter grænserne, og eleven må gerne komme med idéer og specifikke ønsker om, hvad de vil lære.