Guitar

dreng ved akustisk guitar

Akustisk guitar - et godt begynderinstrument!

Den mest almindelige guitar er den, man kalder en spansk guitar (med nylonstrenge). Det er også den vi anbefaler til begyndere.

Den spanske/klassiske guitar har spillet en stor rolle for mange mennesker, der spiller guitar. Den er ofte det første strengeinstrument man vælger, og det mest populære instrument nogensinde!

I Kulturskolen lærer du grundlæggende teknikker, arbejder med melodispil, improvisation (leg med tonerne) og rytmer. Vi arbejder både med noder, tabulatur, gehørsspil, musikteori, skalaer og akkorder - og du får spillet i forskellige genrer alt efter ønsker og behov.

Når du har nået et vist niveau, får du mulighed for at spille på et af Kulturskolens mange sammespilshold. Det er gratis at gå til sammenspil, når man går til undervisning i Kulturskolen.

Kulturskolens lærere står naturligvis gerne til rådighed med vejledning, når du skal anskaffe instrument.