Elguitar

dreng på elguitar

Elguitaren har spillet en væsentlig rolle igennem de sidste ca. 60 års udvikling i mange forskellige genrer. Om det er rock, pop, heavy, ambience, avantgarde, jazz eller en anden af de moderne genrer, så spiller elguitaren en stor rolle.

Hos os lærer og videreudvikler du grundlæggende teknikker, såsom brugen af plekter, spil med fingrene, vrid, slide m.m., arbejder med improvisation (soloer) og rytmer.Du lærer noder, tabulatur, gehørsspil, musikteori, skalaer og akkorder og får spillet i forskellige genrer alt efter ønsker og behov. Vi arbejder med at lære dig at spille et godt groove, og du får lært noget om effekter og forstærkere og brugen af samme.

Når du har nået et vist niveau har du mulighed for at spille i et af Kulturskolens bands. Det er gratis at gå til sammenspil, når man går til undervisning i Kulturskolen.

Kulturskolens lærere står gerne til rådighed med vejledning når du skal anskaffe instrument og forstærker.