Violin

Violinen er et strygeinstrument, som man kan spille alle slags musik på, både klassisk og folkemusik samt jazz og rock.

Selvfølgelig skal man lære at spille først, og grundlaget er det samme et langt stykke af vejen, og har man lært det, så kan man frit vælge retning.

Der er mange muligheder for sammenspil i alle genrer, hvor en god violinist altid vil være velkommen, og hvor man også selv kan finde udfoldelsesmuligheder.

Instrumentet kan man have med sig, hvor man går, men er man til dét, så findes der også elektriske violiner. Musikskolen har også en el-violin, som man kan leje, og lejlighedsvist kunne man måske deltage i et rockorkester.

Musikskolen tilbyder deltagelse i akustisk sammenspil i symfoniorkestret og folkemusikgruppen efter ca en sæsons undervisning.